hatacancer.blogg.se

Jag heter Katrine och är mamma till Sander, 12 år. I februari 2016 opererades han för en stor hjärntumör.

Operationsdagen är här

Kategori: Allmänt

Det regnar ute och jag har aldrig brytt mig mindre. Idag, denna dag då vår son ska bli kvitt sin hjärntumör. 
 
Jag vaknar kl 4, men det är ändå helt okej. Tabletterna har hjälpt mig att sova nästan fem timmar. Det är tyst i rummet. Peter och Sander sover. Vi vuxna tog insomningstabletter till hjälp, men Sander somnade på naturlig väg igår också. Han är beundransvärd, han är en riktig hjälte.
 
7:15 ska Sander väckas och skubbas med medel igen och få på sig sjukhusskjorta. Strax före 8 rullas han iväg till operation i sin säng. Vi följer med honom dit och Peter är med honom på insomningen. Det känns rättvist så tycker Sander, eftersom jag ska sova med honom på NIVA ikväll.
 
Idag blir bortom tvekan den längsta dagen i vårt  liv. Idag, den 8:e februari 2016, dagen då Sander ska bli kvitt den förbannade hjärntumören. 15 dagar innan han fyller 12 år.
 
Dagen då ingen bryr sig om att det regnar ute.

KOMMENTARER:

  • Kikki säger:
    2016-02-08 | 07:33:34

    Styrkekramar till er!

  • Anonym säger:
    2016-02-08 | 07:41:09

    Sänder en massa kramar till er.

  • Anonym säger:
    2016-02-08 | 08:10:05

    Önskar er all lycka idag, att kirurgerna gör sitt livs jobb och att alla goda tankar når er och ger er lite extra kraft denna stora dag. Ni finns i mina tankar allihop❤️. Kram!! /Katarina WS

  • Anonym säger:
    2016-02-08 | 08:34:56

    Jag ser tre hjältar. Mest Sander såklart, men också en mamma och en pappa som är världens bästa. 💜💜💜

  • Helene Markström säger:
    2016-02-08 | 08:55:40

    Tänker på er kära ni! Han är en fighter er son och ni med!! Kramar ❤️️

  • John Wirkola säger:
    2016-02-08 | 09:03:38

    Lycka till idag ❤️

  • Pernilla Boman säger:
    2016-02-08 | 09:18:59

    - "Idag ska Sander operera sig", Amandas första ord när hon vaknar.. "Du måste läsa bloggen idag mamma så jag får veta hur det går för Sander!!"
    Kan tänka mig att hela klassens tankar är hos Sander idag💕 Lycka till!!

  • Anonym säger:
    2016-02-08 | 09:24:06

    All styrka, kraft och goda tankar till er. Kämpa 💜
    /Ulrika Hortlund

  • Anonym säger:
    2016-02-08 | 10:05:18

    Hej sander blir kul att se dig mvh Wiktor Berggren

  • Eva Andersson säger:
    2016-02-08 | 10:22:20

    Igår frågade jag Max om han visste att Sander blivit sjuk. -Jo, det visste han. Men det är ingen fara mamma ....han kommer att klara sig. Som den naturligaste saken i världen.
    Vi tänker på er idag och ber för att allt ska gå bra idag och i fortsättningen. Eva och Max

  • Liv säger:
    2016-02-08 | 17:34:58

    Du imponerer med dine kommentarer. Det betyr mye for oss at du informerer om utviklingen. Sander er for tiden familiens hovedtema. Vi ber alle for han.
    Klem til dere alle fem i Umeå, mest til Sander. Hilsen Liv

  • Liv säger:
    2016-02-08 | 17:34:59

    Du imponerer med dine kommentarer. Det betyr mye for oss at du informerer om utviklingen. Sander er for tiden familiens hovedtema. Vi ber alle for han.
    Klem til dere alle fem i Umeå, mest til Sander. Hilsen Liv

Kommentera inlägget här: