hatacancer.blogg.se

Jag heter Katrine och är mamma till Sander, 12 år. I februari 2016 opererades han för en stor hjärntumör.

Umeå igen

Kategori: Allmänt

Så sitter vi tre i ett hotellrum på patienthotellet i Umeå och laddar för morgondagen. Det är Sander med sin mamma och pappa.

Sist vi var här var det vinter, nu nästan sommar. Den senaste natten här fick ett abrupt slut när Sander blev akut dålig en vecka efter operationen och med viss dramatik snabbt blev inlagd på Barn 3 igen.
Nu är jag alldeles säker på att det blir en lugn morgon med hotellfrukost för oss alla tre. Sedan väntar en lång dag med olika utredningar och undersökningar mellan kl 8-16. Det är mycket som ska följas upp. Det mest spännande är mötet med Mattias, vår barnonkolog. Då får vi svaret från förra veckans röntgen, som gjordes i Piteå, smidigt nog.
Jag är inte det minsta orolig. Försöker jag intala mig. Sander har redan vunnit över sin cancer. För det har han väl?

Rehabiliteringen efter operationen har gått alldeles fantastiskt bra. För en dryg vecka sedan spelade Sander cup med sitt fotbollslag, hela fem matcher. Han spelar än så länge med ett slags huvudskydd, men vad gör det? Sander kan redan spela fotboll igen! Lagkaptensbindeln satt runt hans arm under alla matcher. Den fick han av sin tränare på sin födelsedag och den har suttit runt en Pringlesburk på skrivbordet sedan dess.

Det har gått så bra att vi i vanliga fall knappt märker, eller ens tänker på det som hände Sander och oss för bara 3,5 månader sedan. Men nu påminns vi om det som har varit. Om det som vi hoppas få lämna bakom oss. Ett positivt svar från röntgen imorgon skulle vara en fin sommarpresent till familjen. Det står allra högst på önskelistan.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-05-24 | 08:21:42

    Tänker på er idag och vet hur det känns för er just nu! Håller alla tummar och tår!
    Kram från Yvonnes dotter Catharina med familj!

  • Anonym säger:
    2016-05-24 | 17:16:02

    Jag lägger in en liten bön från mitt håll om att er önskan går i uppfyllelse! Kram

Kommentera inlägget här: