hatacancer.blogg.se

Jag heter Katrine och är mamma till Sander, 12 år. I februari 2016 opererades han för en stor hjärntumör.

En speciell hälsning

Kategori: Allmänt

Idag överlämnades en väldigt speciell krya-på-dig hälsning till Sander; Krya på dig Sander! Undertecknad nr 21 Jimmie Ericsson. Den stora idolen och lagkaptenen i Skellefteå Hockey! Och en signerad matchtröja med allas signaturer. Bakom denna glada överraskning står en kvinna från Boden som vi inte ens känner, men som följt bloggen och läst om halsduken som han tidigare fått. Det finns ondska och elände i världen, men oj så mycket medmänsklighet också!

Dagen har annars innehållit lite av varje. En familjetur med skoter till stugan och tittat till bygget som drar igång under kommande vecka. Kompistid för Sander och hästtid för mig. Snälla hovslagaren kom med kort varsel och verkade hovarna på alla fyra. Storstädning hos kaninerna. Besök av släkt och vänner efter middagen. En bra dag, men en trött kämpe som självmant la sig i tid.

Som ett led i att bearbeta ovissheten läser jag en del om hjärntumörer. Jag läser på webben, i informationsskrifter och i tidningar. Allt jag läser lägger jag samman med detaljerna i den info som vi har fått av läkarteamet och neurokirurgerna, och det som vi själva har sett på Sanders röntgenbilder.
Jag försöker själv att hitta svaret på frågan vilken tumörtyp Sander har haft. Jag lägger ett eget pussel, ett cancerpussel. Ett ganska svårt uppdrag och kanske bortkastad tid, men jag har i alla fall kommit fram till en välgrundad gissning, även om jag saknar viktiga pusselbitar; jag tror att Sanders tumör är av någon sorts lågmalignt astrocytom typ 1 eller 2. Det är vad jag tror och vad jag vill tro. Det som jag läser som de mer aggressiva tumörtyperna stämmer inte in i mitt pussel. Eller så vill jag inte se det?

På onsdag vet vi svaret.

 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-02-21 | 21:45:56

    Vilken grej för Sander att få en personlig hälsning! Bloggen ger mer än man tror ❤️/bisse

  • Ingrid säger:
    2016-02-22 | 00:38:02

    Hei

    Det er så fint at du kan skrive om alt som skjer og på den måten får du både tømt hodet litt, samtidig som alle rundt dere får informasjon om hvordan det står til.

    Etter det jeg selv har gått gjennom synes jeg det er veldig vanskelig å kommentere masse underveis, det blir så utrolig nært det som Robert og jeg har gått gjennom.
    Men vit at jeg har Sander og dere i familien i tankene hele tiden <3

    Håper av hele mitt hjerte at det er en type 1 eller 2 de har tatt ut - noe annet kan vi ikke tro på.

    Fint om du kan gi guttene dine en god klem fra meg, og så sender jeg en til deg også.

    Veldig glad i dere!!!

  • Anonym säger:
    2016-02-22 | 20:50:38

    Åh vilken Lycka för Sander👍😍🏒

Kommentera inlägget här: